BannerWerkwijze.jpg

We gaan aan de slag!

Gesprekken, oefeningen, voelen, tranen, beleven, vallen, opstaan en afvallen!


Stap 1: Kies voor je eigen gezondheid en maak een afspraak.

Stap 2: Intake gesprek waarin we elkaar leren kennen en we spreken over jouw leven. We praten over jouw manier van in het leven staan, jouw levensgebeurtenissen en de oplossingen die jij hebt gevonden om je leven vorm te geven. Daarbij zoemen we natuurlijk in op de emoties die achter jouw gezicht zitten. We onderzoeken de manier waarop jij omgaat met je innerlijke gevoelens; mogen ze er zijn of stop je ze weg of eet je ze weg? We praten misschien wel over jouw eetpatroon, maar dat staat nog niet voorop. Allereerst besteden we tijd aan het onderzoeken en in kaart brengen van jouw innerlijke beleving, jouw gevoelens en hoe jij met je grenzen omgaat. Na het intake gesprek kunnen hier nog een aantal sessies aan besteed worden, geheel afhankelijk van jouw persoonlijke situatie.


'Inzicht is de eerste stap naar ander gedrag'


Stap 3: Langzaam verplaatsen we onze focus van de emotionele basis naar de manier waarop jij met eten omgaat. Hoe voed jij jezelf? Wat betekent eten voor jou? Wat eet jij tussendoor? Welke emoties eet je weg? Kun je dat bewust maken? En kun je het proces omkeren en kiezen voor het voelen van de emotie in plaats van de emotie weg te eten?

Stap 4: Opbouwen van een gezond eetpatroon dat bij je past. Opbouwen van kennis over gezonde voeding. We zetten in op 70% van je behoeften en kijken dan wat er met je lijf en kilo's gebeurt..... Voor alle organismen geldt dat beperking van de dagelijkse energie-inname gepaard gaat met verjonging van het lichaam, verlenging van de levensduur en van verlies van vet. Daarbij is het natuurlijk wel belangrijk dat de voeding voldoende vitaminen, mineralen en vetzuren bevat.

Stap 5: Opbouwen van een passend bewegingsprogramma. Ondersteunend aan je lijf en leven. Leuk om te doen! Je wordt er blij van! Elke extra beweging en activiteit brengt je dichter bij jouw mooie gezonde lijf! Juist spieren gebruiken veel energie. Hoe meer spieren je opbouwt, hoe meer je dus op een dag verbrandt. Bye bye vet!

Belangrijk: Dit hele programma is geen vast stappenplan dat uit te voeren is in bijvoorbeeld 10 weken. Het gaat om het proces en het veranderen van je eigen mindset en je levenspatroon. Dat kost tijd. Tijd om in te zinken. Gun jezelf die tijd om te wennen en te veranderen. Verwacht geen wonderen en kilo's die eraf knallen. Maar verwacht wel een gezonder lijf en meer controle over je emoties en je eetgedrag. Dat is een basis om mee op te bouwen: gezondheid, vitaliteit en een passend gewicht.